Slapptid...

Sitter och varvar ner lite med en kopp choklad inne på firman. Har städat bilen och fyllt på alla vätskor och fyllt upp dunkarna så den är redo för nästa tur. Alltid trevligare med en ren hytt tycker jag.

Sen funderar jag lite hur man tänkjer när man lämnar en ficklampa lysande??? Skulle använda ficklampan i lassabilen idag, men då va den helt ihop och därmed varit igång sedan någon använt den. Tråkigt att det ska behöva vara så, men får fixa nya batteri bara för ficklampan måste fungera om jag skulle få Farligt gods på bilen en dag.

Visserligen är det inte alltid jag som kör den bilen, men känns ändå fortfarande som "min" bil trots att vi inte har någon direkt egen bil längre. OCH eftersom jag tycker det är roligare att komma till en hel o ren bil med allt fungerande så vill jag ju i största mån lämna bilen så efter mig med. Annars blir det lätt att folk tänker att jag kör ju inte den bilen annars så varför ska jag städa ur hytten???

Ja VARFÖR?????

Jo för att det är trevligare och tänk om alla skulle tänka så så hade bilarna för fan varit äckliga soptippar ju...

Jag torkar iaf alltid av instrumentbräda, skakar av mattan och tar med min egen skit efter varje avslutat tur, vilken bil jag än har. Under förutsättning att där finns saker i bilen att torka rent med.

Jag tycker det är en självklarhet, men har märkt att det är många som inte tycker det. Allra minst på ett företag jag jobbade för i Halmstad. Där hade jag till slut ett A4 ark med saker dom fick/ inte fick/ skulle göra. Tråkigt när man lämnar bilen ren och urplockad och får igen den med ett tjockt lager damm och massa papper här o var.

Usch...

Sunt förnuft people...

Nu ska jag ta mig hem o sova lite om det är någon ide typ. Tiden rinner snabbt iväg när man springer över gårdsplanen här med dunkar och allt o har sig.

Ja ja, kan väl sova fram till 2 tiden kanske.


Kommentarer
Postat av: notified

.... du é gottis, kram till dé dina

2009-09-09 @ 04:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0