Gå plus på inbrott...



Som jag berättade för ett tag sedan så gjorde dom inbrottsförsök i lilla Polly, min bil, och hon står nu hos doktorn och har gjort ett tag. Pratade med Försäkringsbolaget och berättade att hon hade larm som tydligen fungerar och då får jag reda på att jag har halverad självrisk om larmet är godkänt. Så ist för 1800 så har jag 900 isf i självrisk.

Inte nog med det, för jag har en MER försäkring tecknad oxå vilket innebär att försäkringsbolaget betalar 75% utav vad det kostar att ha hyrbil eller så får man 100 kr varje dag man är utan bil. Så om jag nu räknar rätt så hamnade Polly hos verkstaden förra lördagen = 11 dagar sedan = 1100 kr som jag får än så länge utav försäkringsbolaget föra tt jag inte nyttjat att ha någon hyrbil.

Detta resulterar ju då i att i själrisk betalar jag i dagens läge 900 - 1100 = -200..... Så än så länge så Får jag 200 utav mitt försäkringsbolag för att Polly står på verkstad. Ibland är det bara för lätt att få ihop lite extra pengar. Står hon där en vecka till så går jag helt plötsligt runt en tusing plus...

Great=)

Kommentarer
Postat av: cornelia

ja :( han hade njur sjukdom

2009-03-10 @ 12:53:54
URL: http://corneliaframmin.blogg.se/
Postat av: cornelia

jaha, ja det är inte alls kul att se ens husdjur dö alltså :( usch usch

2009-03-10 @ 13:37:39
URL: http://corneliaframmin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0