maskrosbarn

Dessa barn finns överallt och växer ibland, trots stora motgångar i livet, upp till helt underbara och normala människor. Jag har själv haft en kanska tuff uppväxt med mycket som hänt runt omkring. Mamma uppfostrade oss syskon så gott som själv till dom vi e idag och jag ger henne en stor eloge för att hon gjorde det.

Vi hade ändå tur, vi hade våran mamma kvar, med en underbar personlighet och ville alltid vårat väl trots att vi inte insåg det då. Men där är mycke som hände som man inte pratar om med. Vid 16 års ålder flyttade jag hemifrån för min mamma gifte om sig med en man som jag då absolut inte gick ihop med. Har därefter växt upp, både han och jag tror jag, och nu fungerar det jättebra och hälsar på dom så mycke jag kan. Dom bor en bit från mitt ommman säger så. Men trots det så klarar man sig alltid på något sätt. Jag gick första året på gymnasiet och bodde då med min äldsta syster. När hon senare flyttade till en annan stad så fick jag flytta till eget. Det blev skola jobb och typ ingen sömn under andra året på gymnasiet, blev mer att jag sov på lektioneran. Lärarna va engagerade nog att ta tag i det så under 3e året på gymnasiet fick jag hjälp av socialen att klara av min hyra och uppehälle så jag kunde engagera mig åt skolan. Har ju många gånger om betalat igen staten det man blir "skyldig" av att gå på soc. För jag har sedan jag tog studenten jobbat heltid så gott som alltid.

Har människor i min närhet som verkligen är riktiga maskrosbarn och dom står mig väldigt nära. Har haft mina duster ibland med dom för temprament är något som alla tonåringar lider av tror jag men som man sedan växer ifrån och blir mer eller mindre bästisar. Tror det iaf finns någon som känner sig träffad extra. Lovar att hälsa på snart igen=)

Tanken för detta inlägg fick jag sedan jag hörde Maddis på radion på väg från Sthlm natten till onsdag då dom på Karlavagnen pratade om just Maskrosbarn och hur dom gjorde för att klara av den svåra uppväxten och bli "normala" vuxna människor med en meningsfullt och glädjerikt liv. Gå gärna in på hennes blogg och kolla och läs för er själva. Jag tycker MissMaddis blogg verkar va en trevlig blogg som jag iaf kommer att återvända till.

Vill till sist tillägga att jag älskar min mamma högt och alla mina nära och kära med. tack för att ni finns. kram och god natt.

Kommentarer
Postat av: Linda

Okej! :)

2008-10-02 @ 10:32:55
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Wysteriia

Ah bor du i skåne? :D

2008-10-02 @ 14:14:18
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Postat av: missmaddis

Tack så mycket för länken! Och tack för att du kom ihåg adressen =)

Och du är hjärtligt välkommen tillbaka att läsa mer :)

2008-10-02 @ 21:30:01
URL: http://missmaddis.com
Postat av: susanne

är också ett maskrosbarn & läser hennes blogg varje gång hon uppdaterar! hon sa många kloka ord i radion! :)

2008-10-02 @ 22:45:29
URL: http://pubes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0