Barn talar alltid sanning.....

och berättar om vad som sagts och inte sagts.
Man märker på dom att det är något, hör det på deras röster.
Kärlek och förtröstan det är något som är viktigt för dom små.
Dom får tycka och känna precis vad dom vill.
För vem dom vill.
Dom kommer växa upp och inse fakta och att livet är värt så mycket mer.
Att man orkar hålla på är otroligt.
sanningen kommer ikapp hur man än gör.
se sanningen i vitögat och inse att det finns fler i deras liv.
Alla betyder något för dom
på helt olika sätt
men låt dom tycka så.
låt dom va barn och lära sig av tiden
tvinga dom aldrig att tycka något annat för det kommer fram ändå.
för att allt ska fungera måste alla dra sitt strå till stacken
hjälpa och inte stjälpa
stötta och finnas till hands inte rasera deras tillvaro med nya saker om rätt och fel
dagen kommer då dom kommer inse det helt själva
så gör ditt bästa och lev i sanning så kommer dom älska dig trots felsteg i livet.
ljug inte för dom
låt dom följa sitt eget hjärta.

*pappa* miss you.

Du va inte världens bästa pappa, men du va fortfarande min pappa. Du va en av dom jag älskade under min tid som barn. Jag sa det alldeles för sällan till dig, det har kommit ikapp mig i äldre dagar nu. Du hade din sjukdom men innerst inne ville du, men klarade inte av att ta steget. Du fanns till hands så fort du bara kunde. Att man inte inåg då vad man ser nu. Hur mycket det brtyder att ha alla omkring sig. Att bli älskad och älska tillbaka. Trots att det inte är sitt eget blod. Vänner på alla olika plan ska alla få känna av att bli älskade och få möjligheten att älska tillbaka
.

Kommentarer
Postat av: S.Bryde

Hej de e helt klart sant de du skriver ...kram på er alla och hoppas allt e bra med er

2008-11-12 @ 14:06:24
Postat av: Maria

Tack så mycket =D

2008-11-12 @ 16:04:40
URL: http://catwalkqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0