dilemma...

Bara en dryg timma kvar till jag åker till jobbet. Till ett jobb där jag trivs fruktansvärt bra. Har bara varit där lite mer än en månad, men finner inget dåligt alls med det. Har nu däremot fått ett dilemma. Ett annat företag har hört av sig. Har sökt jobb där länge nu och i flera omgångar, men inte fått det innan. Men nu va det dom som hörde av sig till mig. Dock är inget bestämt, men dom skulle ha in 13 personer till, så chansen att jag har möjlighet att få det är väl ganske stor.

Men då över till mitt dilemma. Jag trivs ju faktiskt på mitt nya jobb och allt så. Jobbar ju där som lastbilschaufför och kör linje mellan Malmö och Stockholm. Alla är jättetrevliga och finner inget bekymmer alls där. Men har dock kört lastbil i ca 7-8 år nu så kan ju va roligt och kunna arbeta upp sig lite. Sitta på kontor och flasha lite framöver. Visst finns det kanske jobb som transportledare eller nåt inom transportsektorn, men är utvecklingen så stor? Jag vill gärna åstadkomma något, göra förändringar och känna att man finns till...

Det andra företaget är ett väldigt stort företag som expanderar väldig hela tiden. Kommer isf att börja jobba på lagerdelen, förhoppningsvis på skift, med ganska stora möjligheter att klättra uppåt ganska fort. Då jag vet att dom strävar efter jämställdhet så har kvinnor förtur till chefsjobben om man har samma utbildningsnivå. Hr sagt ändå sen början att jag vill sitta i trafikstyrningen, en av positionerna på det företaget, och nu har jag ju möjlighet.

Men tänk om jag inte trivs???? Tänk om det blir mitt livs misstag om jag nu väljer att byta jobb??? Men om jag nu kanske hoppar chansen denna gången så kanske den aldrig kommer åter... Hur ska jag göra?????

Snälla hjäääälp!!!!!! Jag får panik över att grubbla. Allt är ju helt nytt med. Fick samtalet från det andra företaget i fredags och va och pratade med dom igår och ska försöka in och prata med min nuvarande chef idag lr på tors när jag kommer hem. Se vad han tycker med. Vill ju verkligen inte lämna nån med sura miner heller.

Om bara detta hänt för ett par månader sen. Då jag va på G att byta jobb efter två år med ganska tungt jobb och kände jag behövde omväxling.

Nån som har råd???

Hille - panik panik och en väldans massa ågren...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0