Plocka svamp?????


Röd Flugsvamp

Ja vi tänkte ge oss i ut i skog och mark för at plocka lite svamp. Har ju lovat lillkillen detta. Det va ju det vi va påväg att göra efter vi lämnat av husvagnen hos min mamma, men då kom en liten Kise Bebis i vägen för det.

Så idag är vädret fint och jag känner för att komma iväg lite från lägenheten för att få lite nya krafter att ta tag i hemmet med.

Några röda eller vita flugsvampar vill jag inte ha med mig hem, men gärna en o annan kantarell och kanske någon fingersvamp;) fast den heter gullhorn men ser ju lite ut som en fingersvamp...älskade dom när jag va liten, men det va nog mest formen... hehe...

 gullhorn = ätlig fingersvamp

 gul fingersvamp = inte ätlig

Ska ladda betterierna till kameran lite så vi kan ha med den ut när vi åker=)

Kommentarer
Postat av: Michael Jackson | Fanblogg

Ha en bra dag!

2009-08-23 @ 11:57:27
URL: http://mjackson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0