Skärblacka...

Där befinner jag mig nu och håller mina 45 minuter för att få fortsätta köra neråt. Finns mycket lagar och förordningar man måste följa som chaufför och en del blir man bara knäpp över. Särskilt det här om att man måste hålla rast. Anledningen är ju enkel, för att man inte ska vara trött och köra, men hur kul är det att stå still i 45 min när man verkligen inte är trött.

Inte nog med att vi måste följa kör och vilotids lagen så har vi ju även vgarbetstidslagen att följa. Mycket att hålla reda på. Jag kan inte en bråkdel av det ens. Ska in på vägverkets hemsida tror jag och börja plugga lite mer om det tror jag.

19 minuter har jag stått nu, väldigt roligt. haha. Ska nog lägga ut lite bilder på bloggen med för er nytillkomna läsare som inte har sån koll på hur jag ser ut=)

Ni andra får sova så gott. Ska jag med göra framåt 9-tiden i morgon bitti. Ni får drömma för mig med.


Hille - utmed E4an

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0